Technisch onderhoud en service voor VvE’s

VVE en
verhuur

icon-vve-en-verhuur

Storingsonderhoud en reparaties in een gebouw vallen onder de verantwoordelijkheid van de Vereniging van Eigenaren. Het vergt echter vaak veel tijd en inspanningen om deze taken in de juiste banen te leiden. Vraagt u zich bovendien wel eens af of het onderhoud en het oplossen van storingen niet voordeliger – en wellicht beter – kan?

Financieel voordeel voor VvE’s op planmatig onderhoud

Woonscan verzorgt voor meer dan honderd VvE’s het beheer. Hierdoor kunnen we het planmatig onderhoud voor meerdere complexen gelijktijdig aanbesteden. Hierdoor bedingen we grote financiële kortingen bedingen. Deze laten we rechtstreeks ten goede komen aan de VvE’s.

Meerjarenonderhoudsbegroting geeft inzicht in te verwachten kosten

Voor alle VvE-complexen die Woonscan beheert, stellen we meerjarenonderhoudsplannen op. Hierdoor krijgen alle woningeigenaren in het complex inzicht in de benodigde onderhoudswerkzaamheden voor de komende jaren en de kosten hiervan. Op verzoek van VvE’s nemen we in deze meerjarenonderhoudsplannen ook duurzaamheidsinvesteringen mee. U krijgt daardoor niet alleen inzicht in de kosten om de huidige staat te behouden, maar weet ook hoe u met een relatief lage investering uw wooncomplex kunt verbeteren. De meerjarenonderhoudsplannen geven een duidelijk financieel overzicht hoeveel u als VvE jaarlijks dient te reserveren om het te verwachten onderhoud te laten uitvoeren.

Regionale speler, met regionale contacten bij onderhoudspartijen

In overleg met u als VvE kunnen we ook de onderhoudswerkzaamheden uitbesteden en monitoren. We werken vanuit ons kantoor in Meppel het liefst met regionale partijen. We kennen hen en weten wie kwaliteit levert. Daardoor bent u ervan verzekert dat (onderhouds)werkzaamheden deskundig worden uitgevoerd. Doordat we meerdere complexen in de regio beheren, kunnen we vaak een lager tarief bedingen bij contractpartijen. Dit levert direct financieel voordeel op voor uw VvE.

Servicedesk voor spoedeisende calamiteiten in uw wooncomplex

Voor technische storingen hebben we bij Woonscan een servicedesk. Hier kunnen uw VvE-leden alle storingen 24 uur per dag melden, zodat we deze snel kunnen laten verhelpen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het verhelpen van een storing aan de lift, een kapot raam of een haperende blokverwarming.

Vast contactpersoon voor uw VvE

Naast de servicedesk voor calamiteiten hebt u als VvE een vast contactpersoon bij Woonscan. U kunt hen rechtstreeks bellen of e-mailen.

Stel uw vraag

Twijfelt u of u voldoet aan de wettelijke regels voor VvE’s? Of heeft u een andere vraag als VvE-lid of -bestuurder? Stel uw vraag vrijblijvend aan onze experts.